Περιοδοντική θεραπεία

Η καλύτερη άμυνα και θεραπεία για τις νόσους του περιοδοντίου είναι η έγκαιρη διάγνωση, η πρόληψη και ο τακτικός έλεγχος.

Στα αρχικά στάδια της περιοδοντικής νόσου η θεραπεία είναι:

1. Πρωτίστως η διάγνωση της προδιάθεσης και το είδος της νόσου.
  2. Συνολικό καθαρισμό - αποξέσεις, σε μία ή περισσότερες συνεδρίες, ( ανάλογα από τη βαρύτητα της νόσου) από τον εξειδικευμένο οδοντίατρο,
  3. Διδασκαλία εξατομικευμένης στοματικής υγιεινής, με τη χρήση της σωστής οδοντόβουρτσας, οδοντικού νήματος, μεσοδόντια βουρτσάκια και στοματικού διαλύματος εάν είναι απαραίτητο.
  4. Περιοδικός τακτικός έλεγχος από τον οδοντίατρο, όπου ελέγχεται η αιμορραγία των ούλων, αν υπάρχει φλεγμονή, και αν υπάρχουν περιοχές όπου χρειάζονται ιδιαίτερη φροντίδα.
    (Η τακτική επίσκεψη στον οδοντίατρο έχει ουσιαστική σημασία ,όχι μόνο για την έγκαιρη διάγνωση και τη θεραπεία των νόσων του στόματος, αλλά και για τη σωστή πρόγνωση, και διατήρηση του αποτελέσματος. Είναι σημαντικό να καταλάβουμε ότι μία αρχόμενη φλεγμονή στα ούλα πρέπει να θεραπεύεται οπωσδήποτε, πριν εξελιχθεί σε μία βαριά μορφή πάθησης, δηλαδή περιοδοντίτιδα.)

Σε προχωρημένο στάδιο της περιοδοντικής νόσου η θεραπεία είναι:

1. Η διάγνωση και το είδος και η προδιάθεση της νόσου.
  2. Βαθύς καθαρισμός - αποξέσεις της ρίζας, του οστού, και των ούλων, για την απομάκρυνση των μικροβίων και της τρυγίας, και του κοκιωματώδους ιστού, που βρίσκονται μέσα στους θυλάκους. Αυτό γίνεται με χορήγηση τοπικής αναισθησίας, και σε πολλές συνεδρίες ανάλογα με την περίπτωση.
  3. Σε περιπτώσεις περιοδοντίτιδας, που μετά την συντηρητική θεραπεία δεν έχουν εξαλειφθεί οι θύλακοι, και συνεχίζονται τα συμπτώματα (αιμορραγία –οιδήματα-φλεγμονήή -κακοσμία) τότε προβαίνουμε στη χειρουργική θεραπεία. Ανοίγουμε τα ούλα και ο καθαρισμός των θυλάκων γίνεται χειρουργικά, τροποποιείται δηλαδή, η αρχιτεκτονική δομή των ιστών (ούλα -οστό) στο φυσιολογικό, εκεί που θα έπρεπε να είναι σύμφωνα με την παρούσα κατάσταση.
  4. Δόντια που οι θύλακοι είναι πάνω από 7mm και έχουν μεγάλη κινητικότητα εξάγονται, γιατί έχουν σαν αποτέλεσμα την μεγάλη απορρόφηση των οστών της γνάθου.

Παρακολούθηση

H περιοδοντική νόσος είναι μη αναστρέψιμη, και εάν δεν αντιμετωπιστεί σωστά, εξελίσσεται ραγδαία. Aν δεν αντιμετωπιστεί όπως πρέπει, δηλαδή με ημίμετρα, ( επιπόλαιους καθαρισμούς και στοματοπλύσεις ), υποτροπιάζει, δηλαδή, αν δεν γίνει αρχικά η σωστή διάγνωση και η επιβαλλόμενη θεραπεία, αν σταματήσει ο ασθενής την εξατομικευμένη στοματική υγιεινή (βούρτσισμα – μεσοδόντια βουρτσάκια), και τον τακτικό έλεγχο από τον οδοντίατρο, η περιοδοντική νόσος θα επανέλθει, έστω και αν αρχικά είχε θεραπευτεί.

Μετά την ολοκλήρωση της περιοδοντικής θεραπείας η εξέλιξη της νόσου έχει αντιμετωπιστεί. Ωστόσο ο κίνδυνος μιας πιθανής υποτροπής πάντα υπάρχει. Η επανεξέταση και η συντήρηση θα πρέπει να γίνεται κάθε 6 μήνες, ενώ στα βαρύτερα περιστατικά κάθε 3-4 μήνες. Οι περιοδοντικοί ασθενείς χρειάζονται συνεχή παρακολούθηση και συχνούς καθαρισμούς από τον γιατρό που τους παρακολουθεί, ώστε να διατηρήσουν χωρίς υποτροπές την περιοδοντική τους υγεία.

Όσο καλή και αν είναι η φροντίδα του στόματος με τη στοματική υγιεινή, χρειάζεται μια συντονισμένη επαφή με τον οδοντίατρο για έλεγχο και καθαρισμό.Ένα παραμελημένο στόμα μπορεί να απειλήσει τη γενικότερη υγεία του ατόμου, ένα υγιές στόμα και ένα λαμπερό χαμόγελο, δείχνει αυτοσεβασμό, και αυτοπεποίθηση, και αν εμείς σεβόμαστε και πιστεύουμε τον εαυτό μας, έχει σαν αποτέλεσμα να μας σέβονται, και να μας πιστεύουν και οι δίπλα μας.

Τηλ. Επικοινωνίας 2310.22.50.53